lördag 2 april 2011

April, april...

Jag tycker att det är så skönt att vi nu har kommit in i denna månad. Klockan är framställd till sommartid och det känns så himla rätt.




Ett ljus brinner för min älskade morfar.


Idag har vi då den andra april. Det är en dag då mina tankar går extra starkt till min älskade morfar och därför låter jag detta ljus brinna.

Tänk idag är det precis 11år sedan det ofattbara hände, att min morfar gick bort. Jag minns det som igår. Jag hade så svårt att förstå vad det var som hände. Jag kände mig så liten och så förtvivlad. Samtidigt visste jag ju så väl att denna oundvikliga dag skulle ha kommit så småning om i alla fall.

En del av honom kommer alltid att finnas inom mig. Jag är så glad och tacksam för den tiden vi fick tillsammans och över alla dessa ljusa minnen, som jag alltid kommer att kunna bära med mig.

Det är ju bara att acceptera att det är såhär livet ser ut. Att lycka och sorg går hand i hand och att det faktiskt får vara så, är verkligen något livet har lärt mig.


Tänkte bara dela med mig av några tänkvärdaord, som har hjälpt mig genom många svåra stunder:


Man älskar och man förlorar.
Det enda man har är nuet.
Gör det bästa av det,
så har du inget att förlora eller
ångra i efterhand.


Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar