tisdag 5 april 2011

Nytt liv till mina älskade pelargoner ♥




Igår planterade jag om mina små älsklingar. De har stått i kallgarderoben hela vintern och vissa av dem såg mer döda än levande ut, när jag tog fram dem. Egentligen skulle jag ha tagit fram dem i slutet av februari, men det blev ju inte av. Jag skulle ha planerat om dem direkt när jag tog fram dem förra veckan, men inte heller det blev av.  Men igår när jag ändå hade jord under naglarna så tog jag mig äntligen i kragen och gjorde det.

Visst är det fascinerande att de klarar sig trots att de inte fått en droppe vatten på över ett halvår. Och nu så fort solens strålar når dem så skjuter de små nya blad. Jag önskar så att de återfår sin växtkraft och att de kommer med samma ljuva blomsterprakt som förra året, trots den misshandeln de nu råkat ut för.





Det här är en av mina stjärnpelargoner, som brukar blomma så otroligt vackert.








De flesta av dem har jag planterat i gamla lerkrukor för jag tycker att det är så himla vackert. På sommaren blir det så stämningsfullt på vårt uterum med alla pelargoner och murgrönor som jag planterar i gamla lerkrukor i olika storlekar. De passar så bra tillsammans med den gamla "ägg"-vågen och den vackra mangeln som jag har ställt där ute.

-Men så än så länge är det lite för kallt för att kunna flytta ut dem, så de får nöja sig med att bo framför ett av fönstren i hallen på övervåningen.



Kram kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar