måndag 25 april 2011

Hoppas ni haft det gott i påskhelgen...

-En bättre påsk än den här hade jag inte kunnat önska mig!
Det har varit ett strålande väder, god mat och trevligt sällskap av alla mina nära och kära. 

Dagen igår firades tillsammans med min fina familj. Vi hade bestämt att vi skulle vara hemma hos oss och att vi skulle ha ett enkelt påskfirande med lite knytis i år.


A och jag fixade: prinskorv, rödbetsallad, potatisgratäng och ägghalvor.

Syrran och hennes J lagade i ordning laxen m. tillbehör och fixade en fräsch sallad. 

Mammi och pappi gjorde jansson, köttbullar och bakade tårta.


Tänk vad enkelt det är när man dela upp så inte någon behöver stå själv och slita med allt. Kul är det ju också när alla kan hjälpas åt och man lagar i ordning det sista tillsammans.







Jag och min kära syster yster hjälptes åt att dekorera påsktårtan som mammi hade bakat. Den bestod av en sockerkaksbotten och en nötbotten, som vi fyllde med hallongrädde. Tårtan dekorerades sedan med o´boy-grädde, daimkross och en påskhare i choklad.

-Den var riktigt smarrig kan jag tala om.




Dagen idag har till största delen vari lugn och fridfull. Förutom vid 8-tiden i morse när jag tittade ut genom fönstret och min blick möttes av 4 tjurar som var på rymmen. Det var bara på med stövlarna, rusa ut och greppa piasava-kvasten och börja mota Ferdinand och hans vänner.

Vi fick in dem ganska smärtfritt och de hann inte göra allt för stor skada heller, som tur var: Lite spår i den nysådda gräsmattan, en nermanglad ölandstok och en mosad rhododendronbuske.
-Men men lite svinn får man räkna med!



Resten av dagen har varit riktigt härlig. På eftermiddagen packade jag ryggsäcken med lite kaffe och den överblivna tårtbiten från gårdagen. Sen tog Diezel och jag en promenad och passade på att ta en snabbfika med A nere vid gärdet, innan han behövde jobba vidare.

Men nu är det nog sängen som gäller för både mig och älsklingen.



Natti natti!!


1 kommentar:

  1. Tack Darla! för en jätte trevlig påsk:) Alltid lika trivsamt och mysigt,med allt i ert hem.

    Ha en bra dag:) Kram i massor, till den bästa Ida som finns:)

    SvaraRadera