fredag 8 april 2011

Äntligen är de här...





...de vackraste blommorna jag vet!!!

Det har inte kommit många och de är inte särskilt stora, men årets första har äntligen tittat upp ur marken. En enda utslagen har jag hittar och så några som är små och knoppiga. Jag kunde inte bärga mig, utan jag plockade in några små ynkliga som nu står i en liten liten vas i köket.

Trots att jag har gått en trädgårdsutbildning och trots att jag har jobbat med blommor (dessutom i blomsteraffär) under ett antal år, så finns det ingen blomma som jag känner så starkt för som denna ljuva lilla sippa. Jag kan inte riktigt säga vad det är eller vad denna lilla vita blomma har, det är något speciellt och helt oförklarligt. Det enda jag vet är att vitsippor fyller mig med glädje inombords och jag känner att de ger mig nått sorts hopp (om bättre tider eller nått). När jag fann dem igår så spreds i alla fall ett stort leende över mina läppar...








Idag är det fredag och det ska bli så skönt med helg. Hela huset är nystädat och all tvätt är undantvättad så nu kan man få njuta av att bara vara och ändå ha gott samvete. Nu ska jag ta en tur ut till de små lammisarna, sen blir det en promenad med älsklingen och vår goa lilla hund.
När vi kommer hem är det bara att sätta igång att sno ihop en deg. Kvällen får bjuda oss på fredagsmys i soffan, framför TV:n, med hemmagjord pizza...
                                          
                                                                                     -ska bli såå gott!!



Önskar er alla en trevlig helg.
Kram kram



1 kommentar:

  1. Det är så fint med vitsippor,jag kommer på torsdag och hoppas att jag kan plocka en bukett:)
    Ha det bra till dess:) Kram Kram<3

    SvaraRadera