söndag 3 april 2011

Vad fort helgerna går...

...redan söndagkväll och ännu en helg till ända.

Kvällen igår tillbringade jag hemma hos min fina syster, tillsammans med henne och hennes trevliga vän och granne.   
Vi gick till affären och inhandlade lite mat, det fick bli tappas på kvällens menyn.
-Så himla gott!!
Jag är dessutom riktigt förvånad över mig själv, då jag lyckades samla på mig flera vuxenpoäng, genom att lära mig att äta oliver och dricka vin. Jag har verkligen aldrig gillat varken oliver eller vin, men igår slank det ner både en och två tillsammans med ett glas rött och jag tyckte inte ens att det var otäckt. (Jag kanske blir stor så småning om jag oxå.)

Till efterrätt fick det bli en liten bit chokladtårta och jordgubbar.....muuuums! 

Jag hade verkligen en jättehärlig kväll med trevligt sällskap och massor av mys tillsammans med min söta lilla systerson. Han är så otroligt fin och goo. Nu märker man att han verkligen känner igen mig och han lägger på det charmigaste leendet man kan tänka sig när moster kommer och hälsar på. Tänk att han redan är två månader. Det går så otroligt snabbt.






Idag har det varit en rätt så grå och seg dag med regn. Men på något vis har det ändå varit skönt eftersom termometern visat 10 plusgrader......det är så underbart med vår!!

Vi har tillbringat en hel del tid i fårstallet idag. Märkt lammungar och matat dem. De är så otroligt söta. De senaste dagarna har det kommit en hel hög med nya lamm, senast idag kom det ett nytt. Sammanlagt har vi nu 79 lammungar och bara 5 tackor kvar som ska lamma. Så snart är även 2011-års lammning till ända.

Ikväll har vi varit hem till min fina vän och gratulerat henne. Hon fyller egentligen år på tisdag, men det blev lite födelsedagsfirande där idag istället.

Nää, nu börjar jag bli så trött, så det känns som att det är dags att säga god natt.

Natti natti
sov sött...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar