måndag 11 april 2011

Nu är lilla pip här...






Igår lovade jag er ju att ni skulle få se bilder på mina små kycklingar.
Fyra stycken små raringar kom det.
Här får ni några bilder på dem:










Den första bilden är på den stolta modern. Hon är av rasen Benbefjädrad Urdvärg och färgen heter "mille fleur".
Nästa bild visar vad småttingarna äter. När jag var liten fick alltid våra kycklingar havregryn och så har jag hört att kokt ägg ska vara bra för dem i början, 
så har de självklart tillgång till färskt vatten hela tiden.
Sen kommer bilder på raringarna själva bland äggen och en bild på en liten som håller på att bli kläckt.
Bilderna längst ner visar en riktig hönsmamma, tillsammans med sina bebisar.





1 kommentar:

  1. Lisbeth..en hönsmammalördag, 23 april, 2011

    Ooooo..så gulligt. Är det verkligen ok att ge dom ägg? Läste någonstans att man inte ska ge hönsen det, men det är kanske inte så med kycklingar. Själv har jag inhandlat en äggkläckningsmaskin eftersom mina inte är pigga på att ruva själva.
    Kram...Lisbeth

    SvaraRadera