söndag 10 april 2011

Medans de fortfarande är små och söta...


Jag har varit så himla sugen på våren den senaste tiden. Varje liten blomma jag har sett har nog fastnat på bild i min kamera tror jag. Insåg nu att de senaste inläggen inte har handlat om något annat än min längtan efter våren och bilder på alla vårtecken i form av blommor.

Denna söndag tänkte jag därför passa på att bjuda er på lite mysiga bilder från fårstallet, medans lammen fortfarande är såhär små och söta.






 Här kommer en liten bildserie på våra små raringar. En del lite pömsiga, en och annan nyvaken, andra lite piggare och nyfikna, vissa riktigt busiga medans en del ligger i djupaste sömn...










...här fortsätter vi med BB-avdelningen, där har vi ett par små systrar som hoppar runt i sin egna lilla box medans brorsan får sig ett riktigt skrovmål. Och i boxen bredvid zoomade jag in minstingen som är alldeles alldeles nyfödd.








-Visst är de otroligt söta??

På tal om något som är sött så kan jag ju passa på att berätta något roligt för er:
 Mina hönor har fått små kycklingar!!

Jag har en höna som har ruvat på några ägg. Igår kläcktes den första lilla duniga kycklingen och idag har det kommit 2st till och en fjärde är på väg att kläckas just nu. Tänkte att jag skulle gå ut och ta några bilder på dem.
Dessa sötnosar får ni se i morgon.






Ha en trevlig söndagseftermiddag!!
Kram kram

1 kommentar:

  1. Åh, men tack fina du! jag blir alltid så glad av dina ord. :)

    Och vilka helt underbara bilder! :) Mysigt!
    Låter som en fin söndag. Här har det varit sjukstuga, fy tusan.

    Kram!

    SvaraRadera