fredag 22 april 2011

Blommor, ägg och fjädrar hör påsken till...





Gult är en färg som jag aldrig riktigt kommit överens med. Men på något sätt så tycker jag ju trots allt att den färgen ändå hör ihop med påsken. Så jag har försökt att få in lite gult i form av blommor. Inget kan väl vara mer påskigt än påskliljor eller lite tussilago tillsammans med ett par vita fjädrar och lite björk eller videkvistar. Sätter man sedan till lite dekorerade påskägg så får man ju även till pricken över i.

För några veckor sedan dekorerade jag ju lite påskägg, tänkte att det kunde vara passande att visa er några av resultaten såhär på långfredagskvällen.










 Vad gör ni en fredag som denna??
Själv har jag varit ute i skogen hela denna underbara dag, tillsammans med det glada colliegänget. Där har vi fått provat på viltspår för första gången. Det var jättekul att få testa och jag är säker på att det är något vi kommer att försöka oss på fler gånger.

Först fattade inte Diezel riktigt vad grejen var med det hela, men efter en stund så började pusselbitarna att falla på plats. När vi sen var klara hade han bestämt sig för att den där klöven som han hittade i skogen, var faktiskt hans. Han var inte så jättesugen på att leka med den och inte ville han bita så mycket i den heller när allt var över. Men ändå satt han och vaktade den och talade minsann om för de andra vovvarna när de kom för nära hans trofé.
Min tokiga och gooa lilla hund ♥







Nu ska jag snart ta en liten kvällspromenad, innan solen går ner, medans jag väntar på att älsklingen ska få komma hem från allt jobb och slit.

Hoppas ni alla får en mysig fredagskväll.


Kram kram

♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar