tisdag 26 april 2011

Den bästa tiden är nu...


-Visst är det vackert ute nu??

Man kan verkligen bara sitta ute och njuta av alla intryck man får. Alla färger är så otroligt klara och alla vårljud glider in som ljuv musik i mina öron. 
Jag blickar ut över det det spegelblanka vattnet på dammen i skogen, som avbildar den klarblå himlen. Jag känner solens strålar värma nacken och den varma vinden smeker ömt min fräkniga kind för att sedan susa vidare in bland björkens små gröna blad.
Humlorna surrar i kapp med vårfåglarnas vackra sång. De klargula citronfjärilarna fladdrar runt över den gröna gräsmattan och för var dag som går så bildas nya knoppar och nya blommor som slår ut.











Jag är så glad över att jag har lärt mig att ta till vara på stunden. Att jag låter mig själv ta den här tiden till att njuta av allt det vackra. 
Jag känner att jag börjar samla på mig ny energi.
Jag försöker att gå ut och plocka små buketter av skogens egna små diamanter varje dag. Jag begraver nästan ansiktet i den lilla buketten och jag riktigt fyller hela mitt sinne med denna underbara doft. Det finns ingen doft som jag älskar så mycket som den av en nyplockade vitsippor. Vart man än tittar så är det alldeles vitt och fint av denna vackra blomma . . .

-Visst är det väl vackert?

 Den bästa tiden, den är utan tvekan nu . . .


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar