torsdag 14 april 2011

Denna dag...

. . .har verkligen varit en bra torsdag!!
-För jag har fått träffa mina underbara föräldrar.

Vi träffades inne i stan och passade då på att handlat lite nya kläder. Pappsen fick sig ett par nya skor, mammi en ny vårjacka och jag köpte mig en riktigt fin vit sommardröm (som jag tänkte visa er nån dag här framöver).
Jag tackar och bugar för den goda lunchen som jag blev bjuden på. . .


När vi var färdig-shoppade tog vi oss alla tre, hem hit till mig. Vi gick en skön promenad i solen och plockade en stor bukett med vitsippor, som mamma fick med sig hem. Sedan fick det bli lite fika på uterummet.

-Jag blir så glad när de besöker mig och jag tycker alltid att det är lika mysigt.








Efter att mamma och pappa åkt hem så tog jag mig ut igen, på en härlig kvällspromenad tillsammans med Diezel.
Under tiden som vi gick så passade jag på att skutta upp och ner i dikena, för att plocka med mig en bukett tussilago hem. Vi gick först en bit på vägen, sen fortsatte vi till mitt favoritställe, upp i skogen förbi dammen.

-Det är alltid så otroligt vackert där.









Ikväll var det nästan ändå vackrare än vanligt. Jag bara stod och vilade min blick över det spegelblanka vattnet, till ljuden av grodornas kvackande, humlornas surrande, fåglarnas ljuva kvittrande och vindens sus mellan de bara trädgrenarna.

Tänk att naturen kan bjuda oss på så njutningsfulla små stunder. Det gäller verkligen att stanna upp och lära sig att se och att ta vara på vad livet har att ge.



-Men nu börjar det bli dax för lilla mig att krypa ner under täcket.
God natt mina vänner!


1 kommentar: