tisdag 19 april 2011

Nu var det några dagar sedan...


Känner att det blir allt glesare mellan blogginläggen här.
Det får ni tacka det underbara vårvädret för, som har infunnit sig senaste dagarna.
Detta ljuvliga solsken har gjort att min älskling har bosatt sig i traktorn ute på slätten, där vårbruket är i full gång. 
Själv har jag har bosatt mig utomhus och endast tillbringat tid inne när jag lagat mat eller när det varit sovdax.

-Jag njuter verkligen av detta!!
Jag har gått långa härliga promenader, plockat många små rara buketter med vitsippor, vädrat sängkläder, suttit och läst i hammocken, planterat penséer, rensat rabatter och borstat bort vinterpälsen från min fina Diezel.

♥  ♥  

När björkens  löv är som musöron. . .
. . .då är det tid att klippa rosorna.


-Jag har inte så många rosor, men det ska det förhoppningsvis bli ändring på redan i sommar. Idag har jag ägnat lite tid till de tre jag ha,r tillsammans med seckatören. Tyckte det var lika bra eftersom det är hög tid nu när björkarna börjar grönska. 


Har även passat på att tvättat sängkläder och låtit de vita lakanen hänga ute på strecket för att bli torra av solens varma strålar i de ljumma vårvindarna.  





 Det luktar så otroligt gott av nytvättade sängkläder som har hängt ute. Jag har även haft sovrumsfönstret på vid gavel hela dagen, så i natt borde vi sova riktigt gott.






Nu är det dax att bädda i sängen så vi får krypa ner och sova sen.

Natti natti mina vänner...



1 kommentar:

  1. du är så rar! Tack snälla du! :)

    Visst är det ljuvligt nu, denna tiden är underbar! och hänga ut tvätten, ha dörrar stå öppna & plantera blommor.

    Ha en fin dag fina du!

    KRAM

    SvaraRadera