söndag 6 februari 2011

Sköna söndag.




Idag har vi haft en skön söndag.
Ställde kl på 07:15 för att gå upp, rasta Diezel och äta frukost. Sen packade jag in min lilla prins i bilen, för att bege mig till årets första träff med collieklubben. Vi blev ett gäng på 8 hundar med ägare som gick en härlig tipspromenadsrunda i det vackra solskenet. Det är alltid lika mysigt och kul att träffa detta glada gäng.

Igår var vi ute i skogen och spårade för första gången i år. Diezel klarade av den uppgiften med blandad framgång. Han börjar klockrent, sen är det precis som att han inte riktigt orkar koncentrera sig längre. Han tappar spåret och kommer på andra tankar. Men igår hittade han det igen och tog upp och fullföljde till slut i alla fall.

Det var skönt att få lite tips idag av de andra collieägarna, som har haft hund lite längre än jag själv. Får testa de nya tipsen nästa gång vi ger oss ut i spårskogen.

Nu ska jag fixa lite här hemma, sen ska vi åka till våra fina vänner på en eftermiddagsfika. Känns så skönt att få träffa dem igen, har blivit alldeles för sällan den senaste tiden.


Ha en skön söndagseftermiddag
Kramar Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar