måndag 28 februari 2011

Finaste födelsedagspresenterna någonsin...







...fick jag av mina underbara föräldrar.
-De är så otroligt gulliga!!
Så länge jag kan minnas så har jag alltid fått en bukett blommor av dem när jag fyller. I år bestod den av 3st underbara röda rosor tillsammans med vit ginst som doftade så ljuvligt. Man får alltid något fint kort och alltid riktigt bra presenter som gör mig så där sprudlande glad.





När jag var liten hade min morfar en så otroligt söt liten byrå som både jag och min mamma alltid har tyckt varit så fin. En vacker dag fick min mamma den där söta byrån av morfar, som sedan den dagen har prytt mitt barndomshem.

När A och jag flyttade över i det här huset och rustade sovrummet så kom jag fram till att jag ville köpa två sängbord. Men det var så himla svårt att hitta det jag ville ha. Jag har letat och letat, gått på allt från loppis till IKEA, inte ens på blocket har jag lyckas finna vad jag ville ha. På något vis har jag hela tiden haft morfars söta lilla byrå i tanken.

Mina fina föräldrar tog verkligen min önskan på allvar, när jag sa att jag önskade mig två sängbord (lika som morfars lilla söta byrå). Jag trodde aldrig att den önskan skulle gå i uppfyllelse. 
Men pappsen satte ut en annons med bild på den lilla byrån och lyckades få svar från en som hade en likadan. Tänk att de fick tag i en till, som de fick köpa. Och tänk att min underbara mamma ville ge mig morfars byrå, trots att hon själv tyckte så mycket om den.

Pappa har lagt ner ett enormt arbete på dessa små byråer. Lagat ben, slipat, spacklat och sprutmålat dem i precis den där matta fina vita färgen som jag hade tänkt mig.

De blev så otroligt fina!! TACK för den absolut finaste födelsedagspresenten någonsin! Jag blev så glad och de passar så himla bra i våra drömmars sovrum.





-Vad tycker ni, är de inte underbara??


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar