lördag 1 januari 2011

2011-01-01




Nyåret firades in hemma hos mina föräldrar tillsammans med nära och kära. Tyvärr så fattades syrrans underbara sambo. Stackarn hade dragit nitlotten och fick jobba på nyårsnatten.
Men vi övriga familjemedlemmar var samlade och vi avnjöt en härlig nyårsmiddag, som vi alla hjälptes åt att laga tillsammans. Efter middagen kröp vi upp i soffan för att tittade på en komedi och sen strax innan tolvslaget gick pappa ut och riggade raketerna. Vi skålade in det nya året, smakade på ett par snittar och njöt av synen av alla fyrverkerier, över hela himlen. 

Hela byn där mina föräldrar bor var tydligen ute och sköt. Riktigt fin var det. Men även fast jag tycker att det är så fint så kan jag inte låta bli att tycka att det är ett fruktansvärt slöseri med pengar.

Det nya året började i alla fall härligt. Vi unnade oss en lång sovmorgon, sen har vi haft en riktig mysdag med familjen. Vi har spelat kort, tittat på film, spelat på trav och så hade vi lite julgransplundring.

Ikväll blev älsklingen och jag bjudna på mat av några goda vänner. Det var så kul att komma dit och se den ny renoverade lägenheten, som de slitit med hela sommaren och hösten. Supergod mat och trevligt sällskap. Det blev en riktigt bra start på det nya året.
Har nyss landat här hemma och nu är det snart sängen som gäller.


God natt mina vänner,
dröm sött!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar