söndag 2 januari 2011

Ljusare tider...




Vi är nu halvvägs in i vintern och snön ligger tjock på marken. Det nya året har anlänt och man riktigt känner hur det börjar gå mot ljusare tider. Visst är det underbart!!

Idag har vi njutit av en härlig promenad i vårt vita vinterlandskap. Allt känns så lugnt och skönt, det är så stilla och tyst efter allt firande.
Jag tycker att vi har haft en otroligt mysig tid senaste månaden, men nu njuter jag i fulla drag av att det inte finns några måsten. Nu kan man verkligen bara få vila ut och försöka återhämta sig.

För ett par år sedan köpte vi oss en systemkamera. Jag tycker att det är otroligt roligt att fotografera med den och tanken är att jag ska försöka lära mig mer och mer med tiden. Alla bilder i den här bloggen är tagna av mig och jag tycker att det är kul att kunna dokumentera det jag lyckas skapa av vårt hem.
Jag älskar att skapa det vackra som ögonen kan njuta av. Jag får något slags lugn inombords av det, blandat med en härlig energi och glädje. Det är något oförklarligt!

När jag startade den här bloggen hade jag ingen aning om vad jag gav mig in på. Jag kände bara att det kunde vara kul att testa. Ett av syftena var i alla fall just det att jag skulle få lite användning av alla mina bilder som jag tar. Men framför allt var det för att jag ville finna en plats där all stress och negativa tankar helt skulle kunna skingras. Jag ville skapa något där endast positiva tankar kunde flöda och som skulle ge mig själv inspiration till att leva ett mer harmoniskt liv...än så länge så känns det riktigt bra.

Så länge jag själv finner denna glädje och inspiration i att skriva och visa mina bilder här så kommer denna blogg att leva vidare. Jag skulle tycka att det vore otroligt kul och jag hoppas att ni vill fortsätta denna resa tillsammans med mig...



Många varma vinterkramar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar