onsdag 19 januari 2011

Presentation från hönsgården...

Idag tänkte jag presentera min små sötnosar för er.
Rasen brukar kallas för mille fleur, som betyder tusen blommor. Men på svenska kallas de benbefjädrad urdvärg. De finns i många olika färgvarianter och det är egentligen den här prickiga färgvarianten som heter mille fleur. Det är en mycket lugn och trevlig ras. Och jag tycker att de är otroligt söta att vila ögonen på.











Den lilla besättningen av mille fleur som jag har består av 10 hönor och 6 tuppar. Från början hade jag bara tänkt behålla 2 av tupparna, men jag tycker att de är så otroligt dekorativa och så är de sams med varandra, så därför behåller jag dem alla.

För en stund sen gick jag ut till mina små sötnosar och släppte ut dem, så de fick komma ut en stund i solen. De såg ut att tycka det var riktigt skönt med frisk luft och solsken, efter att ha tillbringat två månader innanför hönshusets väggar. 

Jag har tänkt att skaffa mig några fler av samma ras, just för att få in lite nytt blod i flocken. Så om någon läser det här som har (eller känner någon som har) samma ras, får ni gärna höra av er på min mail mittljuvligalantliv@gmail.com, för jag är riktigt intresserad av att få tag i fler.

Har precis kommit hem från en härlig promenad i solen med Diezel. Nu tänkte jag sätta på en god kopp te och stoppa fötterna i blöt.

Ha en härlig eftermiddag.
Kramar Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar