tisdag 4 januari 2011

Många nyanser av grått...





Idag har det varit många nyanser av grått. Redan när jag vaknade möttes jag av ett grått mörker utanför fönstret, trots att klockan var nästan åtta.
Morgonpromenaden kändes grå den också, till och med den vita snön speglades av himmelen och fick en grå nyans. Först tänkte jag skylla det grå mörkret på solförmörkelsen som skulle äga rum, men insåg sen att det är nog en sån här dag idag. 

Beviset fick jag på eftermiddagen, som inte blev så särskilt mycket ljusare då snön började vräka ner. Men det har i alla fall inte varit så jättekallt och inte har det blåst så faligt heller. Så man har i alla fall kunnat njuta av att få i sig den friska luften de stunderna man har tillbringat utomhus.

Det som har fått lysa upp min dag idag är förnyelsen av min garderob. Vi skulle åka och hämta vår nya dammsugare och då passade jag på att fynda lite på REAn. Jag hittade faktiskt en hel del nya kläder till min garderob:
  • Ett par mörkgrå Jeans (ytterligare en nyans;)
  • En vit stickad kofta
  • En ljus tunika med volanger
  • En jättefin rutig klänning, i milda pastellfärger,
  • En röd tunika med tofsar, kommer att passa så bra till kommande års jul. (gäller att vara ute i tid)
  • Två par skor (ett par "mormors"-skor + ett par "ballerina"-skor)
Jag är mycket nöjd med dagens inköp, förutom ballerinaskorna som inte känns så sköna som de borde för att vara ett par ecco. Så dessa ska jag lämna tillbaka i slutet av veckan.

En decimeter nysnö har det fallit än så länge under eftermiddagen. Min älskade sambo har gått och lagt sig, så han hinner vila lite innan det är dax för honom att brumma iväg i sin traktor.

Själv ska jag gå upp och rensa garderoben. För varje nytt plagg som hängs in, ska minst två gamla plagg bort (myrorna kommer bli glada). Sen ska jag försöka mig på att måla naglarna och färga håret inför i morn...
...då ska vi på trettondagsbal!

Ha det bra!
Kramar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar