fredag 14 januari 2011

Årets första...





Idag har jag varit på sjukgymnastik och det kändes riktigt bra efteråt. När jag var klar med det så åkte jag iväg för att unna mig lite blommor. Tyckte att jag var värd en bukett vita tulpaner, efter allt slit. Det är något särskilt med att köpa årets första, man får nån slags förhoppning om att våren i alla fall närmar sig.  

Tänkte att jag skulle göra i ordning lika som förra året, på våran ekskänk i stora hallen. Jag tycker att det är så härligt att få mötas av denna syn. Ett enkelt arrangemang som ger ett lyxigt intryck.

Man går bara ut och knipsar ett par syrenkvistar som blandas upp med några kvistar trollhassel. Kvistarna placeras i ett stort glasfat, där de bildar ett slags bo. Sen är det bara att vattendra tulpanerna och sticka i dem lite här och där med en jämn spridning. När dessa sedan har blommat över är de bara att byta ut mot nya, för "kvist-boet" håller länge länge...






Förra året vet jag inte hur många omgångar tulpaner jag hade i mitt lilla "kvist-bo". De vackraste av alla tulpaner tycker jag är dessa lyxiga papegoj-tulpaner. De är limefärgade och rosa när man köper dem, men för varje dag som går och ju mer de slår ut, ju ljusare och ljusare blir de. Innan de har blommat över så övergår de nästan till att bli vita.
-Jag bara älskar dem!!

Nu blir det snart fredagsmys, hoppas ni alla får en underbar helg.

Ha en härlig fredagskväll!
Kramar Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar