lördag 22 januari 2011

Vårlökar...






Visst är det underbart med vårlökar?
Nu har jag köpt hem årets allra första. Det fick bli en kruka med vita pärlhyacinter, för jag tycker att de är så otroligt vackra.

Har även varit chaufför till min stackars svärmor med bruten arm. Vi var hem till hennes syster som fyllde år. Där blev vi bjudna på en supergod smörgåstårta och en ljuvlig morotskaka.

Sitter nu och spånar på vad jag ska bjuda på imorgon när mina föräldrar och pappas kusin med man kommer hit. Vi har tagit fram lövbiff ur frysen, till det tänkte jag servera potatisgratäng eller hasselbackspotatis (troligtvis blir det gratängen) och en timjansås. Tänkte nästan göra i ordning lite turkisk yoghurt med frukt och nötter till efterrätt och till kaffet tänkte jag göra blåbärs-semlor. Jag hoppas det blir bra.

Nu ska jag njuta av att det är lördagskväll och mysa med älsklingen i soffan.

Ha en trevlig helg.
Kramar Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar