söndag 23 januari 2011

Tulpaner, tulpaner...









Idag har vi haft gäster här och jag blev så bortskämd med två ljuvliga tulpanbuketter. Dessa som är rosa och vita fick jag av min pappas kusin. Jag fick även den fina vasen, som är så passande vårigt limegrön.

Mamma hade köpt med den underbara buketten som ni ser lite längre ner. Det är så härligt att riktigt få frossa i tulpaner.

Den här eftermiddagen blev verkligen bra, men det är ju inte så konstigt med så trevligt sällskap.
Vi åt god mat (som jag själv blev riktigt nöjd med), vi tittade på våra söta lammisar och kalvar, vi gick på en härlig promenad och sen fikade vi på blåbärs-semlor.

Pappas kusin har släktforskat en hel del. Så hon och jag bokade upp en dag om ett par veckor, då ska jag åka hem till henne och kika lite på det. Jag har ju inte alls nån koll på det här med släktforskning, men jag tycker att det är riktigt intressant. Vore kul om man kunde bli lite mer insatt, för jag tycker att det är lite spännande att få reda på mer om ens rötter.
Då ska jag ta med mig det gamla fotoalbumet och se om vi kan få fram vilka några av människorna är på de gamla bilderna. Det ser jag verkligen fram emot.










Nu är det dax att värma lite mat, sen bänkar jag mig framför TVn. För äntligen är det något riktigt, riktigt roligt att se. Solsidan som (enligt mig) måste vara världens bästa serie!!


Ha en underbar söndagskväll!
Kramar Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar