fredag 31 december 2010

Gott Slut och Gott Nytt!!!




God förmiddag!

Detta år börjar nu närma sig sitt slut. Förra nyårsafton hade vi kombinerad inflyttningsfest och nyårsfest här hemma hos oss. Vi serverade en riktig trerätters middag, vi skålade in det nya året och festade hela natten lång. Det blev en riktigt lyckad fest, men i år bestämde vi oss för något lite lugnare.

Vi ska fira in det nya året tillsammans med mammi, pappi och min kära systeryster. Det kommer bli en riktigt lugn och skön kväll med god mat, nån mysig film och lite raketer.
-Precis som när vi var små.

Först blir det lite snittar och bubbel. Sen tar vi fram kalvfilén och till den blir det hasselbackspotatis med timjansås, svampstuvning och en underbar sallad. Systeryster skulle fixa efterrätten, blir en överraskning. Undrar vad hon hittat på för smarrigt. Sen får det bli lite kex och ost som jag tycker hör nyårsfirandet till.

Något annat som jag tycker hör nyåret till är att ha någon form av nyårslöfte.

Mina nyårslöften ska blir att lära mig att ta bättre hand om mig själv. Att lyssna på mitt inre och försöka känna av vad det är jag själv behöver som bäst. Jag ska försöka att få till någon slags balans mellan allt som händer och jag ska lära mig säga nej oftare. Men jag ska framför allt försöka lära mig att ta vara på varje nytt ögonblick och leva i nuet.

Jag tror att det här är precis vad man behöver när batterierna har tagit slut och när laddningsstationen har gått sönder.

Sist men inte minst så vill jag önska er alla ett riktigt
Gott Nytt År!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar