lördag 11 december 2010

God morgon!




Gårkvällens glöggafton blev otroligt lyckad!
Jag njöt i fulla drag av den härliga stämningen: Närheten av glada vänners gemenskap. Smakerna av glögg och pepparkakor, tätt följt av kaffe/te och saffranskaka.
Dofterna av julens godsaker blandades med de nyutslagna hyacinterna till ljudet av julskivan som stod på i bakgrunden för att sedan bytas mot idolerna.

Kl 20.00 trängde vi alla 14 ihop oss i sofforna framför TV-n, för att följa idolfinalen. Vi plockade fram ost och kex, vindruvor, honungsmelon och annanas, en och annan drack ett par öl medans vi varvade skratt, prat och tystnad för att njuta av idolernas ljuva stämmor.
Jag tror att alla andra tyckte att det blev en lika lyckad kväll som jag tyckte. Kl 00.30 när alla gäster hade åkt hem, var det den glad och nöjd men trött tjej som kröp ner under duntäcket för att slockna.

Väcktes av att älsklingens telefon ringde vid sju-tiden i morse. Dax för snöröjning igen!
Jag följde med ner och bredde ett par smörgåsar som han fick med sig, sen kröp jag ner i sängen igen och somnade om. Tog en härlig sovmorgon.
Nu sitter jag här i min mysiga morgonrock och tofflor. Ska sätta mig på köksoffan och njuta av en favorit i repris (samma goda frukost som förra lördagen). Samtidigt ska jag passa på att njuta av nya numret av lantliv.

På eftermiddagen ska vi träffa några vänner, vi ska ha en utedag i snön med korvgrillning och pinnbröd.
-Jag tänkte ta med mig lite saffranskaka, varm o´boy och vispgrädde, hoppas det blir uppskattat.

Ha en ljuvlig lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar