fredag 3 december 2010

Bra start...



God förmiddag mina vänner!

Startade dagen med frukost följt av min mindfulnessträning. Idag gjorde jag en stretchövning där man känner av kroppen. Det tar ca 20 minuter att genomföra hela övningen. Då känner man av, stretchar och går igenom alla delar av kroppen, från topp till tå. En kanonövning för en stel kropp och stressad själ.
-En jättebra start på dagen.

Ni får säga till om jag tjatar allt för mycket om mindfulness. Men det är bara för att jag själv har funnit en otroligt bra väg till att må så mycket bättre. Och jag önskar att andra kunde få samma hjälp genom att upptäcka mindfulness som jag har fått.

Nu är det fredag och helg på G igen, tänk vad fort tiden går. På söndag får vi tända nästa ljus i staken också. Jag tycker verkligen att det är en mysig tid just nu. Med vackra ljus, härliga dofter och mysigt pyssel. Kanske ska ta tag i julkorten snart.

I helgen blir det träff med min sambos brorsöner. Får se vad vädret bjuder på. Kanske kan vi göra några snölyktor och en snögubbe, eller åka lite pulka och göra snöänglar. Ser i alla fall fram emot pepparkaksbak, sparkåkning och korvgrillning med o´boy ute i snön. 








Tänkte ta en tur på sparken idag igen, tillsammans med min fyrbenta, trogna vapendragare. Så måste vi hälla upp mer mat till alla pippifåglar som bor ute i kylan.
Här växer sig snötäcket allt tjockare med snöflingorna som idag fortsätter att dala från himlen. Det verkar som att det blir en riktig vinter i år också...


I kväll blir det fredagsmys!
Kram kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar