söndag 19 december 2010

Söndag...


Nu tänder vi sista ljuset...


Idag är det söndag igen och redan fjärde advent. 
-Jag önskade mig ju snö till första advent och att vi skulle få en vit fin jul. Första delen av min önskan slog in och andra delen av den är inte långt ifrån att slå in den också. Jag borde vara nöjd och glad, men nu börjar det bli lite ensamt att vara sambo med en snöröjare. Älsklingen fick åka ut i natt igen.

Själv sitter jag här och kurar in mig i min morgonrock och mina tofflor. Tittar ut genom fönstret och har bestämt mig för att stanna inne så länge det går idag. Det ser grått och kallt ut, snön fortsätter att virvla runt och vinden viner.

Idag känns det inte som någon toppen-dag. Men, men så får det vara ibland, alla dagar kan ju inte vara alldeles underbara. Jag får försöka göra det bästa som går av dagen idag i alla fall.
Ska tända en massa ljus, lyssna på lite julmusik, kanske göra lite julgodis och elda massor i pannan. Får klä mig varmt och ta mig ut på en kort promenad med Diezel, trots vädret.
-Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder.

Sen när jag har gjort det så kan jag känna mig nöjd. Då ska jag krypa in i värmen inomhus igen och mysa med senaste numret av Lantliv, med en gosig katt i knät och en lurvig hund som kan värma mina fötter. 

Allra först ska försöka mig på att göra i ordning någon form av frukost och tända sista ljuset i adventsljusstaken.


Kramar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar