onsdag 22 december 2010

Julen på övervåningen

 
Vilken vacker onsdagsmorgon!
Solens strålar breder ut sig, samtidigt som det dalar ner en och annan snöflinga från himlen. Det är inte lika kallt som det var igår. Termometern visar idag 16 minus.

Jag var riktigt stel och trött när jag vaknade i morse. Men med lite mindfulness-träning och frukost med älsklingen som bestod av mammis underbara tekakor och en god kopp te som värmde skönt, så börjar jag få till dagsformen skapligt.

Ska nu på med långkallingar, varmaste overallen, mössa och vantar. Tänkte ta med mig kameran och min fyrbenta vän på en tur med sparken. Hoppas att jag kan få till några bra bilder.

Dagens bilder är på julen, från favoritrummet på övervåningen. Här är TV-skåpet som såsmåningom ska målas vitt. Tyckte att det behövde piffas till lite med ett par halm-hjärtan.


                         
Här gjordes plats för min fina fågelbur som jag fyndade för ett par år sen. Den försöker jag byta dekoration i lite titt som tätt. För tillfället bor det en murgröna tillsammans med lite granris och ett rött ljus där i.



  
För några år sen kom mamma på att hon inte ville ha kvar den gamla fina glas-lyktan. Jag är jätte-tacksam för den och tänder den så ofta jag kan.
Redan måndagen första adventsveckan fick jag för mig att jag ville börja med att jula till det lite. Den lilla granen var det allra första juliga som kom fram i år, så den har stått där sen dess. Det är så bra när man lyckas ta med rötter och allt, för då barrar det ju inte på samma sätt som den stora granen.




Hoppas att ni alla får en underbar onsdag. Själv ska jag försöka göra det bästa av dagen och börja förbreda med lite packning inför julen som ska fira hemma hos mina underbara föräldrar. Packa iordning med kläder, lite julgodis, alla klappar och lite andra nödvändigheter. Ikväll blir det bonde söker fru...

 
Ha det bra.
Kram kram

2 kommentarer:

  1. VIIIIIIIIIIIIIII VÄÄÄÄÄNNNNNNTTTTTTTAAAAAAARRRRR
    PPPPPPPPPPPPPÅ EEEEEEEEERRRRR :)

    :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

    SvaraRadera
  2. -Viiiiiii ääär snaaaaaart påååååååå vääääääg!!!

    KRAAAAM

    SvaraRadera