måndag 6 december 2010

Lite bilder från helgens pepparkaksbak...
















Vi har haft en jättemysig helg här ute på landet.
Efter lördagsfrukosten kom sambons äldsta brorson hem till oss. Så det var bara för mig att kliva in i 5åringens lekar, medans A fick sova några timmar efter att ha röjt snö hela natten.

Först spelade vi lite spel innan vi gick ut i snön. Vi åkte spark och matade pippifåglarna. Sen gick vi in och stekte pannkaka som vi åt med sylt och vispad grädde. 
Efter maten åkte jag på möte med collieklubben. Vi hade det jättemysigt med tända ljus, lussefika och julklappsbyte, dock i en iskall klubbstuga.

När jag väl var hemma och hade tinat upp igen så fick jag slita A och V från TV-n för att baka pepparkakor. Vi fick sällskap av femåringens lillebror tillsammans med farmor och farfar som också tyckte att det verkade mysigt med peppearkaksbak.

Igår startade vi dagen med o´boy-frukost, för att sedan roa oss med att baka lusse-muffins och saffranskaka på förmiddagen. Sen blev det korvgrillning tillsammans med älsklingens familj.  
Till eftermiddagsfikat bjöd jag på våra bakverk från både lördagen och söndagens bakning.
Runt bordet i salen samlades vi alla, åtta vuxna och fyra barn för att njuta av saft, kaffe, te och lite nybakade godsaker.

Helgen och framför allt gårdagen bjöd verkligen på mycket liv och rörelse i huset. Det är alltid trevligt att samlas, men jag kan säga att det var underbart att få njuta av tystnaden efter att alla hade åkt hem. Jag tände ljus överallt, satte på lite julmusik och satte mig med en inredningstidning för att mysa i min egen vrå, alldeles för mig själv... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar