lördag 18 december 2010

Mina amaryllis är på väg att slå ut!




Jag tycker att de vita är så otroligt vackra. På ek-skänken i stora hallen har jag placerat min vanliga vita amaryllis på en silverbricka tillsammans med lite annat smått och gott. 






-Den allra första vita klockan slog ut igår:)





Jag väntar med spänning på att få se den röda amaryllisen slå ut. Det finns ju så otroligt många olika röda färger, allt från riktigt mörkt röda, till nästan orangeröda. Den här ser ut som att den kommer att bli skapligt mörk, men med något vitt i. Vi får väl se om ett par dagar, när första klockan visar sig fullt ut.




Så har jag min lilla favorit. En vit miniamaryllis som är dubbelblommande. Även den knoppen är nu på väg att brista. Det är tredje året i rad som jag köper hem en sådan. Det känns som att det inte blir någon jul utan denna skönhet som nu står placerad på mitt sängbord. Där kan jag njuta av den varje dag.
Den är det sista jag ser innan jag somnar på kvällen och den är det första jag möts av när jag slår upp mina blå på morgonen. Ljuvligt...

Nu är mina underbara föräldrar på väg hit. Så dax för frukost och sen får jag njuta av denna underbara lördag.

Ha det bra mina vänner.
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar