söndag 18 december 2011

Glöggafton och fjärde advent...

Oj vad fort tiden går, idag får vi redan tända det fjärde ljuset i adventsljusstaken. 
Från början var min tanke att bjuda er på en ny lucka i min lilla adventskalender varje dag, i form av några tänkvärda ord. Hittils har det gått riktigt bra, alla dagar utom igår, för då hade jag lite annat för mig. Det var lite förberedelser inför våran glöggafton som gjorde att min tid inte riktigt räckte till, till att slå mig ner vid datorn. 

Vi har gjort det som en liten tradition sen vi flyttade in här i huset, att ha glöggafton varje år någon gång i December. 
-O vilken rolig och lyckad kväll det blev!!
Årets glöggafton hade vi planerat tills igår, den 17/12. Det kändes som en bra dag, såhär precis innan fjärde advent. Det blev lite enkelt, men gott att äta och dricka i form av skinksmörgås, julmust och såklart min egengjorda äppelglögg, som varit så populär de andra åren.

Jag är så tacksam över att vi känner så många fantastiska människor och jag blev så otroligt glad för alla fina presenter och blommor som alla hade med sig och skämde bort mig med. Det roligaste av allt var att så många ville komma och förgylla kvällen här hos oss. 
-Ser redan fram emot nästa års glöggafton...


Nej ni, det här duger inte!! 
Men idag bjuder jag er i alla fall på både lucka 17 och lucka 18 i min lilla adventskalender. 
-Varsågoda...



 Lucka 18

Le
När du skrattar dansar din själ. 
När du ler sprids glädje genom hela universum.
Var generös med din lust, så fyller du även på din egen skrattkista med minnesvärda minnen och oväntade gåvor.



 
 

Lucka 17

Gå dit hjärtat leder dig



Nu ska jag snart ta mig ut en sväng med mina underbara colliepojkar och titta hur det går för husse. 
Ha en riktigt underbar 4:e advent.

Kramar Ida



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar