fredag 18 mars 2011

Så var det vinter igen...






Det är lite svårt att förstå att det kan ändra sig så fort. Igår sken solen, en hel del av gräset var framme på gräsmattan och snödropparna stod i blomm. Man har verkligen känt de senaste dagarna att våren äntligen var här. Men den kom visst av sig...

...när man vaknar är ingenting sig likt från gårdagen. Helt plötsligt är hela marken täckt av 1dm nysnö. Taken är vita och de bara trädens grenar har också fått ett nytt lager av snö på sig. Ute dalar flingorna fortfarande ner från en grå himmel. Min stackars älskling fick ge sig av vid fyratiden i natt, vi får väl se hur länge det dröjer innan han är hemma igen. Förhoppningsvis är han hemma till kvällen så vi hinner med lite fredagsmys, med tacos i soffan, framför TV:n.

Själv har jag precis gjort min mindfulness-träning och lyckats gett Vincent hans medicin. Nu ska jag sätta på en tvättmaskin och sen käka lite frukost innan jag ger mig ut på en promenad med Diezel.
Men sen tänker jag hålla mig inne resten av dagen. Jag ska försöka att bara njuta av att får vara innomhus. Jag ska tända massor av ljus, krypa upp i soffan och läsa, dricka te, kanske ta ett varmt bad, laga lite god mat och verkligen bara njuta av de vackra tulpanerna som står på köksbordet.
Ha en skön fredag!!

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar