torsdag 17 mars 2011

Min fina kisse...



Jag är precis hemkommen från veterinären med min fina och mysiga Vincent. Matte är rätt orolig för honom nu när han inte är bra, men vi har i alla fall fått medicin som jag hoppas hjälper. Nu måste vi se till att få i honom 1/2 tablett 2 gånger per dag i tio dagar. Han får endast äta specialfoder och så ska vi försöka oss på att motionera honom lite. Jag hoppas så att min fina kisse blir bra snart... 

Vad tycker ni om vårvädret? Solen är så härlig tycker jag och det är helt underbart att dagarna har blivit så långa. Den  här blåsten som varit både idag och igår klarar jag mig utan. Men å andra sidan torkar ju marken upp väldigt fort när det blåser såhär. Jag har När jag åkte förbi blomsteraffären idag såg jag att de hade penséer. Jag blev så otroligt sugen på att köpa med ett par hem till trappan.
Men det blev inga för jag har hört att det hotas med snö inatt. Jag vill inte riktigt tro på att det ska komma mer av det kalla vita. Det känns ju som att det äntligen har börjat gå åt rätt håll. Nu vill jag bara ha vår, sol och värme. 

Men med lite realistiskt tänkande så inser jag att det faktiskt kan komma fler snöfall till innan våren äntligen är här för att stanna. Men men för var dag som går så är vi en bit närmare. Och snart, mycket snart kan jag gå här i backen under de grönskande björkarna och plocka de vackraste jag vet, små ljuvliga buketter av vitsippor...

Nu är det dax att bege sig in mot staden för att veckohandla. Hoppas ni får en skön torsdagskväll.

Kramar Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar