söndag 28 augusti 2011

Underbara helg...

Denna underbara helg har jag tillbringat hemma hos mina fina föräldrar. De var barnvakt till min lilla systerson, så jag passade på att mysa lite extra med denna underbara unge.
Jag njöt i fulla drag av att få vara på hemmaplan och jag försökte att passa på att njuta av sommarens kanske sista riktigt värmande strålar.


Idag vet jag inte om det är den klara kalla luften som gör sitt till, men visst känns det som att hösten redan är här. Från björkarna börjar det falla gula blad, man hör flyttfåglarna som börjar samlas och kvällarna mörknar tidigt.

-Tänk vad sommaren går fort, vart tar den vägen?? Tänk att det alltid är såhär, varenda år. Man hinner liksom inte riktigt med...
Men har vi tur kanske solens värmande strålar kan orka med att dröja sig kvar än ett tag. Och sen får vi hoppas på en riktigt mysig höst.


När jag kom hem idag spreds ett leende över mina läppar. Jag är så glad över alla mina nära och kära som alltid ställer upp så för mig. Bara att kliva in i det nystäda huset gjorde att det gick lätt att andas. När jag sen klev in innanför tröskeln till köket möttes min blick av den underbart vackra rosen som jag fick av min fina mamma. På en gång kände jag för att tända lite ljus och det blev verkligen som pricken över i.

Nu ska jag bara njuta av att gosa in mig i vårt fina underbara hem och krypa upp i soffan med älsklingen.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar