onsdag 17 augusti 2011

Tänkte att jag skulle uppdatera bloggen lite igen.


Igår hade jag en sån där trött-dag. Hundarna fick nöja sig med en liten kort promenad och sen blev hammocken min allra bästa vän. Jag gjorde inte mycket alls. Låg mest och vilade och bläddrade lite i ett par tidningar. När jag låg där i hammocken så kände jag doften av lavendeln som jag har i en kruka där.
Lavendel är verkligen en av mina favoritblommor, med sin milda fina färg och ljuvliga doft.

Har länge tänkt att jag skulle plocka lite lavendel och göra ett lavendel-hjärta till klädkammaren.
Det fick bli gårdagens ansträngning.




Visst blev det fint??
Det är så kul att kunna skapa vackra saker som man även har användning av. Detta lilla hjärta pryder nu klädkammarens dörr samtidigt som det sprider väldoft på hela övervåningen.


Dagen idag känns ungefär som igår. Men idag kommer mina underbara föräldrar, min fina syster och hennes lilla charmtroll till son hit och förgyller min dag. Det ser jag verkligen fram emot.
Ska nog försöka mig på en liten promenad med collie-pojkarna innan de kommer.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar