torsdag 4 augusti 2011

Jag försöker att bara njuta just nu...

Allt blir inte alltid som man vill och allt är inte alltid så lätt, men jag gör allt för att njuta av vad livet har att ge. Jag försöker ta vara på dagen och jag försöker att ta in så mycket jag kan av denna ljuva sommar.
Jag älskar verkligen sommaren!

Jag försöker verkligen att ladda batterierna och samla på mig ny kraft och energi.
Jag försöker att ta vara på stunden och att ta in alla intryck.
Det finns ju faktiskt så mycket att uppleva under en helt vanlig dag:
De vackra fjärilarna som dansar över gräsmattan och fladdrar från blomma till blomma. Ljudet från humlorna och bina som surrar runt den vackra blå bolltisteln, svalungarnas tjatter när föräldrarna kommer med mat till dem i deras bo under tegelpannorna, på vårt hus. 

Solen som värmer huden, skuggan som svalkar när man ligger under ett vackert träd som parasoll, vinden som fläktar i mitt hår och vattnet som sluter sig om mig när jag tar ett dopp.
Bara känslan av att gå i skog och mark känns underbar.
Och jag älskar smaken av solmogna smultron, hallon eller blåbär och de underbara dofterna av alla ljuvliga blommor.




Min vackra lila ros.


Jag är så glad och tacksamt över allt fint som finns omkring mig, över att jag får bo på en av jordens vackraste platser och över mina underbara djur som skänker mig sån otrolig glädje.
Jag är så glad över att jag har alla mina nära och kära runt omkring mig, som alltid ställer upp och finns där för mig. Min andra hälft, mina underbara föräldrar, min fina syster och hennes familj, mina svärföräldrar, mina gamla och mina nyfunna riktiga vänner.


Jag måste också säga att jag är så glad över er som tittar in till mig här och lämnar så fina kommentarer.
Tack fina ni för att ni gör det, trots att jag inte uppdaterar här så ofta.
-Ni gör mig verkligen jätteglad.


Jag är även så glad och tacksam över att jag har lärt mig att glädjas åt de små sakerna i livet. Ibland sker det saker (även om det inte är en själv som blir drabbad) som gör att man får helt andra perspektiv. Det får mig att tänka ett par steg längre och börja innse vad som egentligen är det viktiga i livet.

Jag försöker att lyssna till vad mitt inre säger. Jag tänker försöka följa mina drömmar. Jag försöker lära mig att inte ta allt för givet och jag försöker att vara mera här och nu.

Nu ska jag försöka ta tag i denna nya vackra dag. . .

Kram på er alla finisar


2 kommentarer:

  1. Bara massa miljoner kramar till dig älskade unge:)
    Allt tar sin tid:)
    Och tiden är gratis, så det är bara att göra det bästa av den:)Kram.

    SvaraRadera
  2. Jag antar att det är du älskade mammi som har varit in och skrivit till mig.
    Det känns så skönt att veta att du alltid finns för mig,
    jag skall göra mitt basta och låta det ta den tiden det tar.
    JAG ÄLSKAR DIG!! Kram

    SvaraRadera