tisdag 28 juni 2011

Sommar, sommar, sommar...





Vilken sommardag vi har haft idag!!

Jag startade dagen med en promenad tillsammans med Diezel,
innan värmen slog till.
Sen blev det frukost ute i hammocken, som bestod av färskpressad apelsinjuice, rostat bröd, yoghurt med banan och färska jordgubbar från det egna landet.
Det är verkligen en underbar känsla att bara kunna gå utanför dörren och plocka in det man vill äta.

Passade på att rensa lite i jordgubbslandet i morse och även en liten del av det stora landet, innan den gassande solen bröt sig fram bakom träden.
Det är så kul att se hur det växer i landet dag för dag.
Idag gallrade jag morötterna. De var inte särskilt stora än, men dock så goda.

Det är en hel del att plocka med i landet, med ogräsrensning, vattning, gallring och lite mer sådd. Men det är verkligen roligt och något som får mig att må bra. Man får försöka att tänka sig lite för och ta lite i taget så det inte blir för mycket, då går det faktiskt ganska bra. 

Känner att det även börjar bli dax att göra ett rensningsryck i de två rabatterna jag har framför huset, får försöka ta det om orken finns nån dag den närmsta veckan.
Dagens bild är på de vita fina rosorna som växer där.

Jag tycker att det är så roligt med vackra paket, både att få och att få ge bort. Framförallt så är det roligt att dekorera med levande blommor.
Ikväll har vi varit och gratulerat min sambos brors fru.
Så hennes paket fick bli dekorerade med dessa vita vackra rosor och lite daggkopa.
-Är de inte ljuvligt söta?

Nu ska jag natta både mina underbara hundar, älsklingen och mig själv.
Det är ju faktiskt en dag att ta tag i imorgon igen.

Natti natti mina vänner
dröm sött. . .

 ♥


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar