onsdag 1 juni 2011

Odlarglädje...





Någonting som verkligen får mig att må bra är att få påta i trädgården. Tyvärr har jag inte så mycket ork som jag skulle vilja till det. Men tar man en liten bit i taget och inte sätter upp så stora mål och krav om att allt ska bli färdigt på en gång, så går det rätt så bra.
De senaste 3 veckorna har jag ägnat åt att skapa i mitt land. Jag har krattat till ruta för ruta, en liten del i taget tills jag kände mig nöjd. Sen har jag sått och planterat en ruta då och en ruta då och idag blev det sista äntligen färdigt.






Bilderna är från krydd-delen i trädgårdslandet. Det består av: Gräslök, Rosmarin, Basilika, Dragon, Citronmeliss, Organo, Persilija,Timjan och Citrontimjan.

Nedanför kryddorna växer det:
Smultron, Jordgubbar och Rabarber.

I det övriga landet har jag satt potatis, majs, vitkål och lite röd och gul lök. Jag har sått morötter, rödbetor, olika sorters sallat, spenat, vaxbönor och brytbönor, sockerärtor, dill och lite mer persilija som är både slät och krusbladig.

Jag tycker ju att det är så himla kul med blommor, framförallt som man bara kan gå och plocka och sätta in i små fina vaser lite här och där i huset. Därför har jag avvarat en del plats för dem i mitt land också. Jag har sått lite solrosor, luktärtor, ringblommor, astrar och lite tagetes.

Jag är så nöjd med mitt trädgårdsland och det blev så himla fint. Nu hoppas jag bara att alla frön gror så det blir en underbart spirande sommar och en härlig skördetid fram i höst, att njuta av.


Kram kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar