måndag 13 juni 2011

Jag tar mig tiden att njuta av blommorna...



Jag tycker det är så härligt att sommaren verkligen är här på riktigt nu.
-Men den senaste månaden har jag tyvärr inte riktigt hunnit med.

En hel del av trädgårdens blommor kom på en gång och många har redan blommat över. Det är det värsta med den här årstiden:
Man vill hinna med att njuta av allt det underbara och vackra,
men tiden bara flyger fram.
Men jag försöker verkligen se till att ta mig tiden att se på och njuta av alla de vackra blommorna.

Körsbärsträden blommade så fantastiskt i år och äppelträden likaså. De ljuva syrenernas tid är förbi för denna gång, men prästkragarna står i alla fall här ute och blickar så fint mot solen.
Mina favoriter pionerna, står nu i full blom och jag försöker verkligen att njuta av doften från den vackra rosa, som pryder mitt nattduksbord.

 I dag tänkte jag att jag skulle pyssla lite i mitt trädgårdsland. Bland annat så lite ny sallad på de platserna där inte alla frön tog sig.

Sen får vi väl se vad resten av denna blåsiga sommardag tänker bjuda mig på.

Kram kram

 ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar