torsdag 16 juni 2011

Äntligen...


Nu äntligen är det bestämt att vi ska ta några helt lediga dagar tillsammans!!

"Hela" semestern är inte planerad än.
Så är det någon av er som har förslag på något bra ställe, där man bara kan få slappa, ta det lugnt och verkligen bara få njuta av att ha semester ett par tre dagar, så tar jag tacksamt emot era förslag.

-Men de första dagarna är i alla fall bokade . . .






Först packar vi in nästan hela familjen i bilen (i alla fall Diezel, Bamze, matte och husse) eftersom jag är helt övertygad om att katterna har det bäst hemma.
Sen bär det av till Mårtensby Gård,

Mårtensby är en gård som ligger utanför Uppsala. På gården har de får och en av ägarna är godkänd vallanlagsbeskrivare. De anordnar bla vall-kurser, (inte bara för dem som har bordercollie) utan de flesta ursprungliga vallraserna är välkomna dit,
vilket jag verkligen tycker är jättekul!!

Tre dagar ska vi semestra där och våra dagar kommer som ni kanske förstår att fyllas med hundträning det vill säga vallning.

-Tänk så länge som jag har pratat om att jag skulle vilja anmäla Diezel till någon form av vall-kurs. Nu äntligen har jag gjort det. 
-Vad spännande det ska bli . . . 


Oj oj, nu insåg jag precis att klockan bara har rusat iväg,
jag borde ha legat i sängen och kramat kudden för länge sedan. 
Nu blir det sängen bums på en gång . . .


God natt mina vänner
Sov sött

 ♥

2 kommentarer:

  1. Så kul att ni bokat in lite ledighet och vallkurs! Det kommer gå kanonbra! Kul att se dig och hundarna en snabbis i tisdags. Vilja tyckte nog att träningen var väldigt tråkig. Vi tränade bara på platsliggning, och att hon inte skulle gnälla och ha förväntningar på att det skulle hända roliga saker efteråt. Men så går det när man har konsterter på tävlingarna! ha det bra så ses vi! Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Tänk Lotta vilken tid det tar innan man ser en kommentar såhär. Kul att du tittatde in till mig via bloggen.
    Ja det var verkligen kul att vi sprang på varandra en snabbis.
    De är ju jättebra träning!!, även om inte Vilja riktigt håller med:)
    Hoppas vi snart kan träna ihop igen.
    Saknar er! KRAM

    SvaraRadera