måndag 15 november 2010

God förmiddag...

Jag har haft en jättefin helg tillsammans med nära och kära. Det var så mysigt hemma hos min underbara mamma och pappa. Och det var så skönt att få träffa min systeryster. Det blir ju inte lika ofta nu när hon bor i storstaden, men det är alltid lika skönt när hon kommer hem.

Nu är det måndag igen, ny vecka och nya ögonblick att uppleva.

Idag tänkte jag visa er vårat fina soffbord. Det är ett bord som min sambos föräldrar hade förut.
När jag hittade det ståendes ute i en av bodarna här på
gården, var det brunt och slitet, men med underbara former. Jag fick en liten bild i mitt huvud om hur fint det skulle vara i vitt. Eftersom dom inte skulle använda det något mer, så fick jag göra i ordning det så det skulle passa in i vårat hem.









Det blev många lager vit färg. Men när jag väl var klar kände jag mig jättenöjd. Jag tänkte mig att det skulle stå framför den vita soffan. Och när vi flyttade in här i huset förra året fick den vita soffan och det nymålade bordet flytta ihop på övervåningen. Där de passade så bra tillsammans.








Både jag och katterna älskar att vara där uppe, i "favoritrummet". Det är så lugnt och harmoniskt där. Tapeterna är grå-beiga, det gamla härliga trägolvet är framtaget och i taket sitter det vit pärlspont. Jag älskar blandningen av lite gammalt, slitet, nytt och nött. Jag sitter ofta där uppe, i skenet av en massa ljus, med något att läsa i gungstolen eller med en stor kopp te uppkrupen i soffan framför det vita fina bordet.

Ha en fin måndag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar