söndag 1 maj 2011

Sköna maj välkommen...

Idag är det den första maj!!

Igår var det valborgsmässoafton som inebar lammsläpp. Alla våra 42får och deras 85lamm fick komma ut på grönbete. Det känns så skönt, alla var så nöjda och glada. Fåren och lammen var glada över att få komma ut, Diezel var glad över att han fick vara med och jobba med fåren och vi är glada över att det dagliga arbetet i fårstallet försvann.

Kvällen firade vi sen här hemma hos oss, med våra kära vänner. Vi samlades vid 18-tiden för att grilla och äta lite gott tillsammans. Sen fick vi värma oss framför majbrasan, till skenet av fyrverkerierna som lös upp himlen. 

-Det blev verkligen en riktigt lyckad kväll!






-Det är så härligt att odlingssäsongen närmar sig tycker jag.

Jag sitter och bläddrar i olika tidningar och böcker och jag blir bara mer och mer inspirerad för varje blad jag vänder.
I höstas hade vi ju en grävmaskin här, som vände upp och ner på hela trädgården. Vi fixade i ordning med grunden av trädgården:
Placerade flaggstången framför huset, gjorde grusgångar, planterade lite buskar, annlade trädgårdslandet, gjorde två rabatter, sådde gräsmattan och började med häckplantering
.
Nu är trädgårdsprojekten många och mina trädgårdsdrömmar går i samma fotspår. Det är mycket jobb kvar att göra, och det är lite svårt att prioritera i vilken ände vi ska börja. Men men vi får ta en sak i taget, vi har ju faktiskt ett helt liv på oss att få till vår drömträdgård.

Jag har tänkt efter lite och känner att det som är viktigast att prioritera är att fräsa upp trädgårdslandet, så att man kan få ner några frön i backen. Än så länge så växer det lite timjan, oregano, gräslök och rabarber i mitt land, men snart så hoppas jag på lite mer av både det ena och det andra.
Redan imorgon ska jag och en vän fara iväg och införskaffa oss lite olika jordgubbssorter till våra odlingar. Vi får väl se, kan hända att det kanske åker med något annat smått eller gott . . .


Ha en bra söndagskväll.
Kram kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar