söndag 8 maj 2011

Jag älskar mitt liv på landet...


Tänk vad tiden drar iväg mellan mina blogginlägg. Tyvärr kommer det säkert att vara så en tid framöver, eftersom jag prioriterar en hel del annat just nu. Jag hoppas att ni som läser min blogg har överseende med att det blir allt glesare med inlägg från mig för tillfället, men jag lovar att det blir tätare i framtiden igen när andan faller på.

-Ett och annat försöker jag i alla fall att få till här ibland . . .




En liten Diezel ute i grönskan, för ganska exakt 2år sedan.



Jag älskar verkligen mitt liv på landet, framförallt den här årstiden. Den bästa tiden på hela året är utan tvekan den tiden som är just nu. Allt vaknar liksom till liv igen, även jag. Jag vaknar tidigt på morgonen av att det ljusnar och av den ljuva fågelsången utanför fönsterrutan. Dagarna blir allt längre och kvällarna är härligt ljumma. Jag har nästintill bosatt mig utomhus och jag vill inte vara inne mer än nödvändigt. Jag försker att suga i mig av det härliga solljuset och njuta av varje dag med det. Det gör att musklerna i kroppen slappnar av och att man kan samla på sig nån sorts ny härlig energi.

Jag njuter även av allt det vackra runt om kring mig. Allting börjar grönska och överallt slår vackra och väldoftande blommor ut. Här hemma blommar det i mina rabatter, påskliljor, pärlhyacinter, tulpaner och skilla. Allt fler växter är påväg upp och snart är det dax för den andra rens-omgången.

Min älskling har hjälpt mig att fräsa mitt trädgårdsland, så nu i veckan tänkte jag försöka att få ner alla frön i backen. I helgen har jag skissat på hur jag har tänkt mig att landet ska bli. Jag har fått en liten idé och är helt övertygad om att det kommer att bli kanonbra. Jag har till och med börjat lite smått med att plantera lite där i. Lite smultron, rabarber, en hel del jordgubbar och en del kryddor har det kommit ner i mitt fina trädgårdsland de senaste dagarna.

Resten av helgen har bjudit oss på supergod mat, härligt grillat, trevligt sällskap och ett strålande väder. Jag älskar verkligen livet just nu,
- MITT LJUVLIGA LANTLIV!!


Kram kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar