söndag 13 januari 2013

God söndagsmorgon...


God morgon alla fina själar. 
Idag är jag uppe lika tidigt som vanligt, trots att det är söndagsmorgon. 
Har man djur så går det inte att ligga och lata sig. A och jag har kommit överens om att ta varannan helg med djuren, så får ju en av oss vila ut, den här helgen valde jag.

Har precis tänt i pannan så vi får lite värme i huset. Just nu sitter jag vid köksbordet och dricker min morgondrink innan det är dags att gå ut till mina fyrbenta vänner i fårstallet och laggårn. 
Vi går ju i väntans tider, så om inte allt för många veckor borde både lammningen och kalvnngen dra igång. Det är alltid lika mysigt varje år då de allra första bebisarna ser dagens ljus för första gången.
-Man riktigt längtar efter dem nu.

I helgen skall den sista julen åka ut här hemma. 
Det känns konstigt, vi har aldrig någonsin haft julsaker kvar ända till knut, men i år har inte orken och tiden funnits till att röja bort allt eftersom vi varit sjuka. 
Granen åkte ut i fredags och igår åkte de nytvättade och nystrukna gardinerna upp i köket. Mina gamla limefärgade orkideer har precis börjat blomma om ordentligt, så nu får de pryda köksfönstret några veckor. Idag skall de sista adventsljusstakarna få hoppa in i skåpen och sen kan vi börja vänta in våren, 
med allt det ljuvliga det innebär :).

Nej det här duger inte, ut till djuren nu...
Önskar er en underbar söndag.

Kramar Ida

 

1 kommentar:

  1. Hej på dig!
    Tack för din fina kommentar, det värmer.
    Visst har livet sina toppar och dalar, hoppas din väg ska vara lite mindra krokig ett tag. Som de säger, av motgångarna blir man stark och det vet jag med av erfarenhet. Nu kan jag säga min man om han jag bor med och vi har ett hem som vi trivs så i och dottern är den finaste som finns! Det gäller att tänka på det fina man har så att tråkigheterna inte tar överhanden. Men vi är ju inte mer än människor och ibland faller man och då är det gott att nån finns där och fångar upp…
    Va rädd om dig!
    Kramar Anna

    SvaraRadera