torsdag 22 mars 2012

Dagen idag...

 Min dag har bestått av att fixa med lite blommor, packat inför morgondagens resa 
och njutit av det underbara vårvädret.

 

Blommorna som jag har gjort blev en sorgbukett till en begravning inför morgondagen. 
Jag kan inte undgå att få en klump i magen när jag står där och tänker på anledningen till varför jag står och försöker skapa en vacker blomsteruppsättning.

När döden kommer så nära inpå, så inser man hur skört livet är. 
Det får mig att tänka på hur viktigt det är att uppskatta alla nära och kära som man har omkring sig och det får mig att känna hur jag verkligen vill ta tillvara på den tiden vi har tillsammans.

Jag lider verkligen med de närmaste sörjande och jag sänder dem mina varmaste tankar.


Såhär blev den färdiga sorgbuketten som består av:

Röda rosor
Vita liljor
Cremefärgad germini
Vita vaxblommor
Nyutslagna syren-knoppar
och en stomme av granris.



Nu från detta otroligt sorgliga...
... till något mycket roligt, som jag har sett fram emot otroligt länge.

Jag vet inte om jag har berättat för er om resan jag ska på?
Kl 06:00 i morgon bitti åker vi hemifrån, det är jag och en av mina underbara vänner som skall ge oss iväg på en liten bussresa.
Det är inte vilken bussresa som helst, utan en inredningsresa till Danmark :)

Vi skall vara borta fredag, lördag och söndag, bo på hotell, käka gott, besöka en massa underbara inredningsbutiker och samla på oss en massa inspiration. 
Å vad jag har sett fram emot detta!!
Resan har varit bokad sedan länge och i morgon är dagen då den äntligen går av stapeln.

Det skall bli så spännande och roligt att se vad helgen kommer att bjuda mig på.
Jag önskar er alla en lika härlig helg som jag kommer att ha.

Ha det så gott!
Kramar Ida

1 kommentar: