onsdag 26 oktober 2011

Födelsedag...

...eller vad man nu skall kalla det.
Min blogg har nu i alla fall funnits under ett års tid. Årsdagen var den 24/10 :)
Jag tänkte att jag uppmärksammar detta eftersom jag fick se det idag.

Detta firar jag med att bjuda er på ett underbart gott recept, på denna mycket enkla tårta.


Tårtbotten
Vispgrädde
Frysta hallon
Florsocker

Tag fram de frysta hallonen och låt dem tina i ett durkslag, över en bunke. Spara den tinade hallonsaften.
Vispa grädden och blanda den med hallonen.
Fördela hallongrädden på tårtbottnarna.
Rör ut florsocker i en liten del av hallonsaften tills det känns smidigt att arbeta med, bred sen ut "glasyren" över hela tårtan.

Jag själv brukar alltid spara lite extra grädde, så jag kan sprittsa en fin kant och sen dekorera tårtan med en vacker blomma.

Lycka till!!

1 kommentar:

  1. Grattis till din 1-åriga blog:) Vi är många som njuter av dina bilder och allt det du skriver:) Tycker precis att jag känner till receptet på tårtan:) God blir den :) Ha en bra dag. Kram.

    SvaraRadera