fredag 26 oktober 2012

Lökplantering i kyla och snöyra...

 Det stiger en stor sol över den frusna slätten denna vackra höstmorgonen. 
Idag känns verkligen som en sån där härlig höstdag som jag tycker så mycket om. Jag har precis varit ute och gjort morgonrundan hos alla djuren. Vindens kyla biter friskt i kinderna och luften känns klar och sådär lätt att andas.

Igår insåg jag att det börjar vara hög tid att göra klart det sista i trädgården innan vintern. Så då drog jag på mig långkalsonger, vinterjacka och gick ut bland de virvlande snöflingorna och planterade.

 Äntligen är min månskensrababatt i vitaste vitt klar!!





 I den planterade jag en massa vita tulpanlökar och vita narcisser.  Det kommer bli så himla vackert och det skall bli så spännande att få se hur den blev nästa år.



Jag har en hel del vårlökar kvar som måste ner i jorden och så köpte jag så vackra vita klätterrosor till framsidan av huset. Så idag fortsätter arbetet där med att färdigställa sista rabatten.
Men först frukost och morgon promenad i solskenet.

Ha en mysig fredag!!
Kramar Ida

 

3 kommentarer:

  1. Vad fint du ska få till våren! När de tidigt dyker upp ur jorden och gör en vårrusig och glad :)
    Fin blogg du har! Härliga hundar och trädgård.
    Beklagar sorgen efter svärmor...
    Trevlig helg,
    Sussi på Stolpås

    SvaraRadera
  2. Kommer nog att bli kanon med den vita rabatten. Jag har också en vit skuggrabatt under ett äppeltråd och det lyser därifrån på sommarkvällarna.
    Tack för din kommentar hos mig. Jag tänkte att du kanske tyckte att jag var för framfusig som skrev att jag visste vem din fina svärmor var. Så det var skönt att höra att du tyckte tvärtom. Man vet ju aldrig för det kan tas emot på olika sätt.
    Nu blåser det isiga nordanvindar här på slätten. Hörde nyss att vi får sol i alla fall i helgen. Ha en skön helg.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Önskar dig en riktigt fin, god jul! Kram Anna

    SvaraRadera