söndag 16 september 2012

Hösten kryper allt närmre inpå...


Hej på er alla där ute!!

Nu var det sådär fruktansvärt länge sedan jag visade mig här. 
Dels beror det på allt som hänt denna sommar, men även på att vårt kära internet inte riktigt har fungerat som det ska. Tänkte i alla fall göra ett försök med bloggandet igen mellan varven då nätet inte ligger nere ;o)

Hela sommaren har gott och hösten har närmat sig med stormsteg. 
På morgonen lyser solen sådär fantastiskt vackert genom det daggvåta gräset och luften börjar kännas sådär kylig. Jag är en sån människa som aldrig riktigt har gillat hösten, jag har alltid tyckt att det varit jobbigt när den mörka årstiden närmat sig, när dagarna blir allt kortare och när man känner sig frusen och ruggig. Ibland har jag önskat att man bara hade kunnat fått gå i ide och jag vet att det är många med mig som känner likadant.

Men i år har jag tänkt att välkomna hösten i stället...
Först funderade jag på hur detta skulle gå till men nu har jag har bestämt mig för att göra ett försök med att njuta så mycket som möjligt av vad denna årstid har att ge.

Jag skall gosa in mig i sköna halsdukar och njuta av den klara luften som går lätt att andas när jag går mina härliga promenader med colliepojkarna. Jag skall baka och ta reda på lite av det trädgården har att bjuda på. Jag skall ta mig ut i skogen och plocka svamp. Jag skall krypa upp i soffan med en stor kopp te och njuta av värmen när vinden viner utanför fönstret och jag skall tända massor av levande ljus när mörkret faller på.
Visst låter det allt lite härligt??

 

Vad gör ni andra trevliga bloggare när hösten kryper allt närmre inpå...
Har ni några bra tips på hur man bäst kan njuta av höstdagarna som är påväg?? 

Jag önskar er alla en fortsatt fin söndag.
 Kramar Ida 

 ♥

2 kommentarer:

  1. Ja det var ett tag sen du skrev sist så välkommen tillbaka. Jag gillar hösten. Det är mysigt att tända ljus och svepa in sig i en skön filt eller sjal. Skogen är ljuvlig att vara i på hösten.
    Ida....nu i kväll läste jag ditt förra inlägg och förstod helt plötsligt vem din fina svärmor var. Jag har träffat henne många gånger i hennes profession och jag tyckte mycket om henne. Vi pratade en hel del då vi sågs. Jag har tänkt på henne många, många gånger nu i sommar. Jag gillade den fina rabatten som du gjorde till henne ♥

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker bild…
    Vi har också de möblerna, gillar dem jättemycket. Nästa helg ska de skuras och så får de nog åka in i boden tror jag…
    Jag har också lärt mig gilla hösten, kura inne med en massa ljus och krypa upp i soffan och mysa.
    Hoppas att allt känns bättre nu…
    Sköt om dig!
    Kraaaaam Anna

    SvaraRadera